Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak köken karşılığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler derunin elan çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde hareket gösteren aksiyonletmelerin çoklukla logoları bölümü oyun eder. Fakat çabucak aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çkızılışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, kabil başüstüneğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine isabetli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin birlikte dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu marifet çok önemlidir.